2014. május 4., vasárnap

04. Kritika - I have a dream

I have a dream
link (x)
Trailer:
-

Kinézet:
Nos, mivel nem blogspot-os blogod van, számomra nagyon fura a kinézete. Ennek ellenére csak azokat a dolgokat említem meg, amiket szerintem könnyen ki lehet javítani, ezzel szebbé téve az egész összehatást.
Kezdetnek például ott van a fejléced. Szerintem nem szép és sokkalta jobb lenne, ha rendelnél egy újat. Bevallom, van, amikor kedvem sincs belekezdeni egy csúnyácska blog olvasásába és a felszínes énem most is felbukkant. Ha nem lett volna muszáj, már itt abbahagytam volna.
A másik: a szereplőknél szerintem készíts/rendelj új, rendezett képeket. Sokkal szebb, ha egyformák, vagy legalábbis hasonlítanak egymásra méretben és színekben.
A blogod alapja szürke és fehér - ezért is mondtam, hogy a fejléc igencsak rontja az összehatást s ha még nem is látszana rajta, hogy kezdő munka akkor sem lenne szép. A chated viszont fekete és szürke. Nagyon kitűnik! Szerintem halványítsd el a színeit.
A bejegyzéseid szövege olvasható, ez természetesen pluszpont, hiszen figyeltél a többiekre, viszont nincs sorkizártra állítva, ami szintén nem túl előnyös. A legszebb blogokat is el tudja rontani. Arról nem is beszélve, hogy telepakolgattad képekkel, ahelyett, hogy körülírtad volna szobák kinézetét vagy a ruhák szépségét, melyeket magukra öltöttek a szereplőid. Felesleges ennyi kép!
Sajnálom, hogy ilyen sok negatív dolgot mondtam róla, de még nagyon sokat kellene javítani rajta.

Történet:
A történeted szerint adott három lány, akik befejezve az iskolát, Amerikából Magyarországra költöznek. Nagyon megörültem, amiért nem Londont választottad és bár a fogalmazásodon - a helyesírásról nem is beszélve, de azt majd lentebb - lenne még mit csiszolgatni, izgatottan vártam a folytatás. De ez csupán a második fejezetig tartott ki, ugyanis teljesen elképedtem a valószerűtlen fejleményeken.
Először is... csak úgy fogja magát a lány és vesz egy BMW-t, majd találkozik a szomszédjával, aki nem más, mint Palvin Barbara és mintha ezer éve ismernék egymást, együtt vásárolgatnak, behívja a lakásába, ráadásul modellszerződést ajánl neki. Ez egyszerűen lehetetlen. Tudom, hogy egy fanfiction attól fiction, hogy te magad találod ki az amúgy lehetetlen dolgokat, de azért nem kell túllőni a dolgokon. Maradj hiteles és sokkal többen fogják olvasni a történetedet. Ismerek olyan lányt, akinek az első tizenvalahány fejezete gyerekes lett, mára viszont több, mint 150 olvasója van ugyanazon a blogon. Nem lehetetlen kijavítani a kezdeti hibákat.
S akkor arról még nem is beszéltem, hogy Jessica - miért is ne?! - nincs oda a One Direction-ért. Azonban a fejemet tenném rá, hogy a fiúk imádni fogják és *LOVE IS IN THE AIR*
Sablon, sablon hátán. Sajnálom.

Szereplők:
Igazából szerintem egyetlen egy ember van, akit ki tudnék emelni a tömegből, ugyanis mind a négy - csekély hosszúsággal megáldott - fejezet róla szól. A többiek csak alig-alig tűnnek fel benne, s azonkívül, hogy egyikük feltűnően jól tud magyarul, nem igazán tudtam meg róluk bármit is.
Jessica Parks: Gyönyörű lány, önértékelési problémákkal és feltűnően nagy önbizalomhiánnyal, aki kedves és közvetlen, így hamar összehozott magának egy modellszerződést, hála Barbarával köttetett barátságának. Ennyi. Semmi egyebet nem tudtam meg róla. Talán csak annyit, hogy van elég pénze egy BMW-hez és azt, hogy imádja Magyarországot, magyarul viszont elég gyatrán tud. Ingerszegény karakter.

Helyesírás:
Bár mind a négy fejezetet végigolvastam, a második után abbahagytam a hibáid kigyűjtögetését, ugyanis így is ez a szempont ígérkezik a leghosszabbnak. Nem tudom, hogy mind elütés-e (kétlem) de ha átolvasnád párszor a bejegyzéseidet, mielőtt közzéteszed őket, akkor a hibák nagy részét kiküszöbölhetnéd.

Először is: SZÓKÖZHASZNÁLAT ÉS KÖZPONTOZÁS.
"-Jess!Jess..ébredj!JESSICA ÉBREDJ MÁR FEL! - űvöltötte sarah a képembe.-Megjöttünk! Kinéztem az ablakon és nagyokat pislogtam.De gyönyörű!"
Nos, ez helyesen valahogy így nézne ki:
- Jess! Jess... ébredj! JESSICA, ÉBREDJ MÁR FEL! - üvöltötte Sarah a képembe. - Megjöttünk! - kinéztem az ablakon és nagyokat pislogtam. De gyönyörű!
Az írásjelek és az idézőjelek - vagy jelenesetben nagybetűk is - között mindig használj szóközt. Ez alapszabály, amit a gyerekek már általános iskola alsós osztályaiban megtanulnak.

ELÜTÉSEK VAGY HELYESÍRÁSI BAKIK (néhol fogalmazásbeli finomítgatásokkal)

"Egy győnyőrű házat vettünk ki Hűvösvölgyben, számunkra ez a tökéletes otthon, minden szoba más stílusú, tágas és minegyikhez jár egy fürdőszoba."
"-Megörülök tőletek!-szaladtam fel a szobámba és levettem a ruhát és a kiegészítőket."
Helyesen:
Egy gyönyörű házat vettünk ki Hűvösvölgyben. Számunkra ez volt a tökéletes otthon; minden szoba más-más stílusú, tágas  és mindegyikhez járt egy fürdőszoba.
- Megőrülök - megjegyzem, azt a szót azért nem húzta alá a helyesírás ellenőrződ, mert valóban létezik, csak nem ilyen értelemben - tőletek! - szaladtam fel a szobámba és levettem a ruhát és a kiegészítőket.
Újabb megjegyzés: van, hogy váltogatod a jelen és a múltidőt, ráadásképp szóismétlésekkel is találkoztam.

ÍRÁSJELEK ÉS TÖBB EGYFORMA MAGÁNHANGZÓ LEÜTÉSE

"-Igeeeeeen?" NEM! Fogalmam sincs, honnan vetted azt, hogy ez így jól néz ki, vagy mi, de szerintem sürgősen felejtsd el, hogy többször - hatszor - is leütöd ugyanazt a billentyűt. Hibás.
"-Úúúúristen csajszi! Gyönyörű!-mondta Lisa tátott szájjal(?)."
Most akkor tátott szájjal mondta vagy sem? Esetleg valami más egyéb okból tetted zárójelbe azt a kérdőjelet? Butaság, és egyetlen híres író könyvében sem találkoztál szerintem még ilyennel. Megjegyzem, nem hiába.
"Anya!!!!Még egyenlőre itt állok, és már a repülőn kéne ülnöm Sarahék mellett."
Most, hogy már bizonyára a pokolra kívánsz, elmondom, hogy a felkiáltójel-halmozás nem egyenlő az érzelmek kifejtésével. Ha a lány dühös vagy egyéb, azt írd le szavakkal ahelyett, hogy így jelölöd.

Összességében:
10/2 - felejtsd el a komment-határokat, kicsit változtass a blogod kinézetén, figyelj oda a helyesírásra és ne ess bele a sablonosság hibájába. Megy ez jobban is!


Millio puszi Xx
szerecsendio

3 megjegyzés:

  1. Szia! A blogomat átirányítom a blogspot-ba, ott újra kezdem , már kinézettel.A szóközt jól írtam,de a webnode hibásan mutatja.(Nem értem, hogy miért)És tudom,nem a legjobb, a fejlécet itt megrendelhetném?A szereplőknek új képet keresek,nagyjából egyforma méretűt.A pontszámmal nem értek egyet, én személy szerint 0 pontot adtam volna:) Köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia :)
    Örülök, hogy áttértél a blogspotra és remélem itt már sokkalta sikeresebb leszel. Persze, hogy megrendelheted a fejlécet, csak írj egy e-mailt drága J. Samuels-nek <3 Szerintem szívesen megcsinálja, talán még a rendezett képeket is, ha megkéred rá.
    A pontozással viszont én teljes mértékben egyet értek, reális lett. Nullát pedig ennél sokkalta rosszabb blogoknak sem adnék, hiszen egyet már a legrosszabb próbálkozás is megér... az író kitartása miatt <3
    Millio puszi Xx és remélem tényleg nem bántottalak meg :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia:)
      Bocsánat,hogy most írok.Rendben,és köszönöm:) <3 Egyáltalán nem bántottál meg:) Folytatom a blogot,és remélem azért elérek valamit.
      Puszi<3

      Törlés