2014. augusztus 2., szombat

19. Kritika - A bűnbeesett

A bűnbesett
Blog

Trailer:
A zene az nagyon rossz. Bocsáss meg, de erre nem tudok mást mondani. Ezt a fél perceset, nem teheted be egy két percesbe! Ezzel még nem lenne gond, de az elején még hallatszik is, ahogy a nő megszólal; ami nekem nagyon unszimpatikus hang volt. Viszont, figyelemfelkeltő volt, hogy nem egy átlagos bloggal állunk szemben. Nem volt unalmas, pörgős volt, így az a két perc, mintha csak fél másodperc lett volna. A méretek egyenlőek, azonban egyes gifek minőségével már nem voltam megelégedve. 


Kinézet:
A fejléced nagyon szép, ami nem csoda, hisz' szerkesztőtársam készítette. Mostanság nagyon elterjedt ez a rajzos, Topaz Clean program. Bevallom, szép, de nekem nem az ízlésem. A felirat jó, viszont lehetett volna mindkettő egy kicsivel nagyobb. Tom Felton alatt pedig kiradíroztam volna a nyakába lógó levelet. 
A háttér jó lenne, ha nem néznénk hozzá a fejlécet. Teljesen elüt a kettő színe, így szerintem valami sötétebbre cseréld le. És mozog. Egy háttérnek nem szabadna mozogni. Állítsd át, mert egyeseknek nagyon idegesítő tud lenni.
A történet leírását, információit legfelülre helyezném, az oldalakat pedig az olvasók felé. Utóbb említettnél nem tetszett az az "Iratkozz fel". Mintha parancsoltad volna, ezért én inkább eltörölném azt onnan. Ha akarnak, úgyis megteszik. Ezeken kívül egyáltalán nincs vele semmilyen problémám. 
A bejegyzések olvashatóak, viszont jobban örülnék, ha sorkizártban íródnának. Azonban tele zsúfolod őket képpel! Nem szabad! Elcsúfítja az egészet, hagyd, hogy az olvasónak szárnyaljon a fantáziája! Nem kell minden második bekezdésnél egy gif.
A szereplőknél nem rendezettek a képek, az nem is lenne baj, csak hogy még egyméretűek sem. Lehet, hogy hosszú leírást adsz róluk, de nem szép. Nem értem, mi az a Bio, ahol a leírást találjuk róluk, de lehet ez nem egy rövidítés, hanem csak én vagyok elmaradva.
A fejezetek oldal nekem kicsit unalmasnak, és semmitmondónak tűnik. Lehetnének nagyobbak, vagy esetleg berakhatnál oda valamilyen képet, nem a bejegyzésekhez.

Történet:
Mivel még csak három fejezet van fent+egy prológus, remélem nem bánod, ha azokat elemezném ki. Nekem a prológusod egy kissé unalmas volt, elviseltem volna egy kis rejtélyességet. Olyan érzetem volt, mintha egy kissé elkapkodtad volna. Ha már külső szemlélőként íródott, nem kéne öregnek nevezni Istent. A sors ugró viszont meglöki az embert, hogy továbblépjen az első fejezetre. Vicces, mert az figyeltem, hogy Phil minden második mondata egy kérdés volt.
Még most sem értem ezt, hogy sokszor zenét csatolnak egyes részekhez. Főleg olyat, ami nem is illik hozzá, s szerintem az olvasó sem fogja megnyitni.
Az első fejezetben rengeteg kép található. Az eltűnéses képet könnyen letudtad volna írni, nem kell ahhoz ilyesféle cicoma. Úgy gondolom a legvégén található is értelmetlen, így az is mehetne. 
Egyfajta ürességet éreztem, mintha nem lenne teljes. Tudod miért? Hol marad a főszereplőnk, Phil? Azt hittem, TJ a mellékszereplőknél van, s azok nem szoktak kapni egy teljes fejezetet. Utóbb említettünk súlyos érzelemingadozásban szenved: dühös lesz a főszerkesztőre, majd már máshol könnyezik, aztán meg ugyancsak máshol elcsépelt és bűntudatos lesz. Könnyedén ugráltál egyik helyszínről a másikra, az iskola után először nem is tudtam, hol tartózkodnak. Nem tudhattunk meg belőle semmit, csak hogy TJ nagyon sajnálja legjobb barátját, s mintha Izzie csak félvállról venné a halálát. Nem hiszem, hogy egy gyászolónál az a legjobb ötlet, ha megpofozzuk. De tükrözi a mai tinédzsereket, hisz egy ismeretlen cikkszerkesztőt egész nyugodtan le "hülye picsázta", majd szépen visszabeszélt édesanyjának. 
A második fejezetben visszatért hősünk, de most ő meséli a történetet. Érdekes váltás, de elfogadtam, hisz az én blogomban is be fog következni ily' változás. Viszont nem létezik a Földön egy normális riporter? Miért kell beképzeltnek lenniük? Én örültem volna, ha például megtörnek, és elmondják, mit gondolnak erről, s hogy Phil ehhez mit szól. Sőt, nagyon gyerekesnek találtam ahogy elintézték a dolgokat, de Phil is mondott rengeteg ilyen dolgot. Én unalmasnak tartottam, hogy az egész fejezet arról szólt, hogy interjúvolni akarnak, de nem lehet. Nem volt benne sem izgalom, sem rejtély. De legalább kevesebb volt a kép.
Viszont a harmadik fejezet javított az eddigieken. Tetszett, hogy egy fokkal izgalmasabb volt, legalábbis én nagyon elkezdtem izgulni, mikor az iskola felé sétáltak, de a vége is nagyon jó volt. Azonban meglepődtem, hogy milyen jól fogadták, hogy Phil egyszer csak valamilyen véletlen folytán visszatért az élők sorába. Majd még jobban ledöbbentem, hogy milyen könnyen hitték el neki az Istenes történetet. Nem, nem, és nem! Lehetetlen, hogy ily' könnyedséggel átrepültek felette. A teljes véleményem az, hogy elsieted a történetet. Oké, hogy három nap, három rész, de.. Én szívesen olvastam volna még, hogyan ólálkodik Phil, szerettei mögött. Például megtréfálhatott volna valakit.


Szereplők:

A szereplőknél három személyt gondolok fontosnak, legalábbis eddig. 
Phil, aki elismerésreméltóan komolytalanul vette az egészet, mert nyugodtan nevetgélt és gúnyolódott. Több gondolkodásra számítottam tőle, s hogy majd szomorú lesz. A nagyszájú jelzővel illetném, de látszik rajta, hogy bármit megtenne szeretteiért.
TJ, azaz Tobias Jamison. Kitartó, érzelgős, és könnyen dühbe gurul. Még ennyi év után is képes keresni az apját, s nem feladni, mikor már anyja is megtette. Nagy érzelmi hullámjai vannak, és néha eléggé elveszettnek tűnik. Jó beszólásokkal rendelkezik, s szeret megtréfálni másokat. (Utalok ezzel az igazgatós ügyre.)
Valamint Elizabeth, azaz Izzie. Erős és kemény lánynak tűnik, akit semmi sem hat meg, kivéve a halott legjobb barátja látványa. Szemtelen, de szerethető alak.


Írás: 

Úgy gondolom, a fogalmazásodon még javíthatnál, s egy kissé komolyabban vehetnéd a blogot. Célzok például a hülye picsázásra, s ilyesmi dolgokra. Több leíró részt vigyél bele, mert majdhogy' az egész csak párbeszédekből áll. A vesszőhasználattal úgy gondolom tisztában vagy, elütéseket találtam, pár szóismétlést, de nagyobb helyesírási hibát nem. Ezeket pedig kijavíthatod, ha átolvasod a fejezeteket. Csak általános dolgokat vétettél, amik szinte minden blogon megtalálhatók.
A toldalékokra figyelj, sokkal szebb és átláthatóbb, ha kötőjellel választod el őket. Például: Cinthyia-tól, Amber-től. (Nem akartam kiemelni, mert alapvetően láttam, hogy sok helyen helyesen írtad.)


Igeidők:

Sokszor elkövetett hiba, néha még a legjobb írók által is. 
Lassan odaérek a sulihoz. Teljes csönd borult az egész épületre. Az egyetlen zaj, amit hallottam az a jelzőcsengő volt. - nem, nem igazán. Ez a helyes változata: Lassan lépdeltem az iskola felé; teljes csend borult az egész épületre. Az egyetlen zaj, amit hallottam az a jelzőcsengő volt.
A csapata szorosan mögötte ácsorgott az ajtóban, így én meg nem láttam egy kukkot se. Ezek pedig még arra sem méltók, hogy keresztül menjek rajtuk. 
Helyett: A csapata szorosan mögötte ácsorgott az ajtóban, így én meg nem láttam egy kukkot se. Nem mentem rajtuk keresztül, mert még arra sem voltak méltóak.
Több ilyen hibát fedeztem még fel, de remélem nem haragszol meg, ha nem másolom be ide mindet.

Központozás:
Olvastam már olyan könyvet, ahol az író végig hibáson írta a mondatokat. Érdekes volt, hogy még ennek ellenére is kiadták a könyvét. Ha ponttal fejezed be mondatodat, vagy nagybetűvel folytatod a kötőjel után, vagy nem teszel pontot, és marad a kisbetű. De te ezt sokszor tudod, ezért inkább azt tanácsolom, hogy nézd át, mert pár helyen észrevehető.

- Nem most, most biztos nem. - közelebb lépett Istenhez, és megállt, amikor pár csak centiméter maradt az arcuk között.
Helyesen:
- Nem most, most biztos nem - közelebb lépett Istenhez, és megállt, amikor csak pár centiméter maradt az arcuk között.


Összességében:
         10/5 - a kinézet majdnem tökéletes, a történet egyedi, azonban elsieted, kevés izgalmat tartalmaz, s rengeteg benne a párbeszéd. A helyesírásnál felsoroltakra figyelj, ahogy a képek túlzásba vitelére is! Nagyon sok mindent kihozhatsz még ebből, kérlek, a kedvemért ne rontsd el!

Egyéb: -

Fantáziáljatok sokat, Xx
Jelly ßelly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése