2014. szeptember 6., szombat

24. Kritika - Love is Hard

Love is Hard
link (x)
Trailer:
-

Kinézet:
Hmm, akkor bele is kezdek, szép sorjában, hogy mik tetszenek és mik nem, a blogod jelenlegi kinézetében. Először is, azt mindenképpen meg kell mondanom, hogy a fejléced szép a maga egyszerűségével, s bár nem tudom, a saját munkád-e, esetleg valaki másé, de akárki is csinálta, én más betűtípust használtam volna a helyében, ugyanis a "Lovei is hard" felírat túl snassz.
A következő dolog a háttér: önmagában igazán szép, viszont nem tudom eldönteni, hogy illik-e a fejléchez. A helyedben mindenképpen valami kékes-sárgás textúrában gondolkoztam volna. Még egy sima, egyszínű háttér is jobb lenne. Ráadásul - ettől folyton folyvást a falra mászom - együtt mozog a bejegyzéseiddel. Miért? Egyáltalán nem szép! Szerintem vedd ki a pipát a sablonok, személyre szabás, háttér résznél. Meglátod, hogy sokkal jobb lesz az egész.
Aztán ott vannak a bejegyzéseid. A betűtípusaid olvashatóak, aminek nagyon örülök, viszont a részek címe lehetne valamivel szebb - például használhatnál egy olyan betűtípust, ami hasonlít a kézírásra. Emellett a figyelmedbe ajánlanám a sorkizárást, mert sokat dob a designon, és ha nincs beállítva, el is rontja azt.
A modulsávod elsőre nagyon üresnek tűnik, és ahogy tovább nézegetem, még mindig úgy gondolom, hogy hiányzik valami. A Chat... aztán, ahogy lejjebb görgettem, rájöttem, hogy nem is tűnt el, csak nagyon alulra tetted. A helyedben feljebb tenném, a versenyes képeket pedig egy teljesen új oldalra, mert elrontják az összhatást, hiszen különböző színűek és méretűek. Emellett a chat lehetne átlátszó, mert így, hogy nem kék a háttér, egyáltalán nem szép. Ha sárgás-barnás a dizi, akkor az is legyen olyan!
Az oldalaid kicsit üresek. A fejezetek, bár szépen sorba vannak rakva és egyik sem hiányzik, egy-egy kép feldobná az egészet. Nem azt mondom, hogy minden részhez tegyél egyet, de öt bejegyzésenként már csodákat művelnek a designhoz szerkesztett ábrák.
Az érdemek oldallal nem volt semmi bajom, a szereplők képeit viszont hiányolom. Mivel nem írod le részletesen, hogyan néznek ki a karaktereid, fotók híján semlegesnek tűnnek a számomra. Cat szőke... ezen kívül szinte semmit sem tudok. Így akár a szomszédunk is lehetne.
Ú, és majdnem elfelejtettem! A fejléc alatti elválasztó szegély sokkal szebb lenne, ha nem is létezne.

Történet:
Nos, az határozottan dob rajta, hogy nem fanfiction, így rengeteg sablonos rész kapásból mellőzve van, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem találtam többet, mint amennyit szerettem volna. Először is, a főszereplő lány nem szeret vásárolni, de a legjobb barátnője igen, így természetesen egy egész délutánt ruhapróbálgatással töltenek. Minden második blog főszereplője átesik egy ilyenen.
Aztán ott van, hogy Cat és Elly, bár nem tartoznak a nagymenők közé - ribik és focisták, mint a legtöbb amerikai filmben (határozottan gigantikus klisé) -, azért elmennek egy általuk rendezett buliba. Drága főhősnőnk persze nem olyan lelkes, nem is iszik és kissé szűzies... ráadásként bajba is keveredik, amikor megpróbálja elráncigálni a legjobb barátnőjét a táncparkettről, a kanos férfiak köréből. Viszont egy mennybéli angyalka fentről vigyáz rá, ugyanis nem lesz semmi baja. Tényleg semmi, mert egy kócos hajú, menő, szexi, kék szemű srác a segítségére siet. Nagyon aranyos volt tőle, de ez is olyan sok helyen szerepelt már. Tudom, hogy nagyon nehéz új fordulatokat kitalálni s időigényes meló, de nem lehetetlen és biztos vagyok benne, hogy ha kicsit gondolkoznál a fejezeteken, ezerszer jobban csinálnád. Ha valami sablon, azt ne írd bele, törekedj az eredetiségre! Ott van például a gazdag nagypapa, aki egy estélyt szervez a lánynak. Ez a szál nagyon tetszik, és sokkal érdekesebb, mint egy gimis házibuli, részeg srácokkal. Mivel a történetedben most lesz vége a tanévnek, és Cat általában a nagyapjánál tölti a legmelegebb évszakot, gondolom előtérbe helyezed majd a gazdagabb emberek életét, az ő "körüket"... így nem írom le a blogod. Bízom, hogy a sutácska kezdés ellenére elérsz a csúcsra. Mert jó az, amit csinálsz, sejtelmes a légkör, amit egy-egy elejtett utalással teremtettél. Ott volt például a tény, hogy öt emberen kívül senki sem tudja, miért nem beszélhetne a nagypapájával (ha jól emlékszem). 

Szereplők:
Nos, körülbelül három olyan szereplőd van, akit kötelező megemlíteni, és akikről tudok is írni valamit, hiszen még nem derült ki túl sok minden. Bele is kezdek:
Cat: kicsit félénk lány, aki az egyetlen olyan blog karakter - azok közül, akikről kritika miatt olvastam -, aki tényleg különc, és nem csak annak érzi magát, miközben normális tinédzser. Először is, nem szeret inni, nem is iszik és a bulizást is kerüli. Ez már önmagában elég ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből, ugyanis a mai fiatalság szinte vodkával a kezében született. De ebbe most nem megyek bele. Cat egy nagyon aranyos, kedves lány, aki bár gátlásos, azért akad egy-két alkalom, hogy kiáll másokért vagy önmagáért. Itt a bulira gondolok és arra, hogy megvédte a barátnőjét. Szép dolog, amitől szimpatikussá vált.
Elly: ő az a fajta lány, aki megtestesíti a szürke kisegerek - blog világról beszélek - legjobb barátnőjét. Kész káosz, néha hisztis, nagyszájú, vásárlásmániás, szexi és még sorolhatnám. Cat teljes ellentéte, mégis megtalálják egymásban azokat a tulajdonságokat, amelyektől igazi barátnőkké válnak. Engem személy szerint az sem zavart túlzottan, hogy leitta magát (bár hozzáteszem, az ő állapotához egy alapos macskajaj is társult volna, ami kizárja, hogy másnap fitten, hajnali hét órás időpontban keljen fel). Sajnáltam, hogy Cat gondolatban megdöbbentőnek találta a viselkedését. Mintha nem is ismerné minden oldalát. Mintha egy része elítélné, ami nem jó dolog.
Ben: a rosszfiú, aki a macsó álca mögött minden bizonnyal kedves és törődő személyiség. Talán még titkolt és gyengéd érzelmei is vannak Cat-tel kapcsolatban. Honnan veszem? Megmentette, szemezett vele és tudta a nevét, pedig sosem beszélgettek. Titokzatos, sejtelmes... szóval az a karakter, aki egyetlen történetből sem hiányozhat, s bár sablon, valahogy mégsem az. Minden lány-olvasó imádja az ilyeneket, nekem is nagyon tetszett.

Helyesírás:
Eleinte reméltem, hogy ide nem kell sok mindent írnom, de sajnos neked is megvannak a magad típushibái, amik zavaróvá tették számomra az olvasást. Gyorsan fel is sorolom őket, ugyanis - mint mindig - most is pontokba szedtem őket.

GONDOLAT LEÍRÁSA
Nem tudom, honnan vetted, hogy '~' jelek közé írd a lány gondolatait, de szerintem felejtsd el, mert ennek semmi értelme. Eleve az ő szemszögéből írod a dolgokat, így az ő gondolataival töltöd ki a párbeszédek közötti részt. Ha mégis úgy érzed, hogy egy-egy mondatot ki kell hangsúlyoznod, akkor használj dőlt betűket. Sokkal szebb, és helyesebb is. Mert szerintem még egyetlen könyvben sem láttál a te jelölésedhez hasonlót, aminek meg van az oka.
"- Basszus! - pattantam fel az ágyból és megnyomtam az ébresztőn a kikapcsolás gombot. ~Miéért??~ Még egy kicsit álmodoztam, majd kikászálódtam az ágyból." Helyesen valahogy így: - Basszus! - felpattantam az ágyból, és megnyomtam az ébresztőn a kikapcsolás gombot. Miért? Még egy kicsit álmodoztam, majd kikászálódtam az ágyból.

ELÜTÉSEK
Két fajta elütést vettem észre: az egyikben betűk, a másikban már egész szavak változtak meg, s kaptak ezáltal egy másik jelentést. Mind a kettőre hoztam egy-egy példát. Ezeket a fejezetek többszöri átolvasásával orvosolhatod. Persze, nem kizárt, hogy még így is marad hiba, hiszen emberek vagyunk, tévedünk, és nem csak te, de más is - én is - szokott.
"Több órás keresgélés után, rábukkantunk a tökéletes ruhákra, és a hozzá tartozó kiegészítőkhöz."
Szerintem egyértelmű a hiba: Többórás keresgélés után rábukkantunk a tökéletes ruhákra, és a hozzá tartozó kiegészítőkre.
"Az szikrázó fény elvakított és gyorsan elfordultam és a fürdő felé vettem az irányt." Helyesen: A szikrázó fény elvakított, és (hozzáteszem, én az "így" szót használtam volna) gyorsan elfordultam és a fürdő felé vettem az irányt.

IGEIDŐK
Mint minden ember, aki szeret írni vagy szimplán, bármiféle imádat nélkül elkezd betűket rakosgatni egymás mellé, te is beleesel abba a hibába, hogy a múltba jelen időt vegyítesz.
"Lefagyottan álltunk meg egymás mellett a barátnőmmel, és néztük a fiatal sereget, ahogy táncolnak." Mivel leginkább múlt időt használsz, ennek tükrében javítok: Lefagyottan álltunk meg egymás mellett a barátnőmmel, és néztük a fiatal sereget, ahogy táncoltak.

NÉV PROBLÉMA
Hát, ez nagyon egyedi, ilyet még senkinél sem láttam, s bár lehet, hogy figyelmetlenség, azért megemlíteném. Elly nevét gyakran kevered.
Volt már Elleanor: "Nem is értem a szüleimnek, hogy juthatott eszébe, hogy Elleanor legyen a nevem!!"
Volt Eleanor: "- Köszönöm, Eleanor drága!
S Ellenora: "Ellenora! Mégis hová mész?!" 
Nos én nem tudtam, hogy mind a három ugyanazt takarja, s ahogyan a magyaroknál is más a Kata és a Katalin vagy a Gergely és a Gergő, szerintem ez ebben az esetben sincs másképp.

KÖZPONTOZÁS
Van egy nagyon egyszerű módja annak, hogy megjegyezd, hogyan helyes: Ha '-' előtt pont van, akkor  utána nagybetű, ha pedig nincs pont, akkor kisbetű, hiszen csak közbeveted a megjegyzésed.
"Jójó. - nyugtatgatott - Nem úgy értettem, hanem úgy hogy nem mehetünk ezekben a göncökben egy buliba! Helyesen: Jó-jó - nyugtatgatott. - Nem úgy értettem, hanem úgy, hogy nem mehetünk ezekben a göncökben egy buliba!

ÍRÁSJELEK
Általában egy darabot használunk belőle (kivéve a három pont, ami befejezetlen mondatra utal). Hidd el, hogy egyetlen kérdőjellel is ki lehet fejezni, hogy a kérdezőt nagyon érdekli a válasz, ahogy egyetlen felkiáltójel is lehet parancsoló, vagy érzelemkifejező. Inkább szavakkal írd körül a döbbenetet... sokkal szebb lesz. Nem mellesleg helyes.
"- Basszameg!! - üvöltötte - Mit csinálsz???! Jól: - Basszameg! - üvöltötte indulatosan. - Mit csinálsz? - kérdezte kikerekedett szemekkel/elhűlten/hüledezve, stb.

Összességében:
10/4.5 - a kinézet szép, de lehetne sokkal szebb is, ha figyelnél az apróságokra. A történeted ígéretes, bár az eleje sablonosra sikeredett. A karaktereid eltűnnek a tömegesen megjelenő blogok főszereplői között... alkoss egyedit! Figyelj a helyesírásodra, idővel ösztönösen jól írod majd a szavakat és a mondatokat. Sok sikert a továbbiakban!

Millio puszi Xx
szerecsendio

2 megjegyzés:

  1. Kedves szerencsedio!
    Nagyon-nagyon köszönöm a kritikát! Külön köszönet az őszinteségedért! Sokat segítettél vele, mert (úgymond) felnyitottad a szememet, és szembesítettél egy rakat alapvető hibámmal, amiket nem vettem észre!
    Még egyszer köszönöm! xx Pinky

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Pinky!
      Nagyon szívesen csináltam, mert tényleg ígéretesnek tűnik az ötleted, csak egy kicsit oda kell figyelned az egyediségre. :)
      Millio puszi Xx

      Törlés