2014. szeptember 7., vasárnap

25. Kritika - A mágus ösvénye

A mágus ösvénye
Blog
Trailer: -


Kinézet:

A fejléced nem profi munka, de ahhoz képest nekem tetszik. Egyszerű, de nagyszerű. Viszont, a fiút jobb oldalt erősebbre vettem volna, mert nagyon halovány. S az alatta levő szegélyt is gyorsan eltüntethetnéd, mert jobban megnézve látszik az a kis zavaró vonal.
A háttér mozog. Mozog, érted? Aminek nem szabadna, ezért gyorsan állítsd át. Személyre szabás->Háttér->Görgetés az oldallal, s ott ne legyen egy picike, szürke pipa, és máris sokkal jobban fog mutatni, mert egyébként, nagyon is illik a bloghoz.
A moduloknál másmilyen betűtípust kellene választanod, mert nagyon csúnya, s nagyon nagy is. Az oldalmegtekintések a chat alá kellene, hogy kerüljön, de ezen kívül nincs nagyobb bajom. Amit viszont észrevettem, hogy egy másolás elleni kód védi a blogot, ami szerintem már egy jó pont.
A fejezetek oldal nagyon egyszerű, s megint ez a betűtípus. Nagyon utálom, csak ritkán használom (mint látható fent), díszítésként berakhatnál valamilyen képet, esetleg gifet, s máris feldobná. 
A szereplőknél nem rendezettek a képek, nagyon csúnya, hogy nem egyméretűek. Viszont nagyon jók a leírások róluk, választékos szókinccsel rendelkezel, ám de ezt nem most fogom kifejteni. 
Nekem a kinézet elviselhető, azonban manapság a blogger világ többsége az x-re kattintana, így tanácsként ajánlom, hogy nézz utána egy design átalakításnak.
A bejegyzések olvashatóak, s sorkizárttal írsz, amin beismerem, meglepődtem.


Történet:

A bevezető nagyon eredményesre sikeredett, figyelemfelkeltő, s nem egy fanfiction, ami fiúbandákat ölel magába. Egy egészen különálló történetet találtál ki, egy önálló királysággal, Alfirinnal, s a nélkülözhetetlen gonoszokkal, melyben egy Vorlianth névre hallgató sárkányt is megemlíthetünk. Kissé ismerős nevekkel találkoztam, talán a Gyűrűk urából köszönthetnek vissza, bár nem vagyok biztos benne. Richard, történetünk hőse, egy érmét kap a tünde Firnontól, melyen egy főnix képe van rúnaírással körülvéve. Kicsit több leírást vártam volna, például mennyire kacifántos az a rúnaírás, vagy hogy mennyire verették rá szépen, s hogy hol domborodik ki, stb. 
Rich egy furcsa észrevétel után, melynek egy gyanús kesztyű volt az oka Firnonon (ami megjegyzem, nagyon jó kis ötlet volt) ki kellett mennie a falu főtérre társaságával együtt, mert megérkezett az Oroszlános Rend, ami a király hivatalos lovagrendje, s ahol találkoztak a rend vezetőjével, a rendesen beképzelt Sebastiannal. Egyetlen szó: unszimpatikus. Nagyon.
Miután egy kisebb szócsata lezajlott egy bölcs öregember, s a nagy és dicső Sebastian között, egy hollósereg támadja meg az embereket, megakadályoztatva az öregember börtönbezárását, aki nagyon gyorsan el is hagyja a teret. Rich a támadás előtt észreveszi, hogy Firnon suttog pár mondatot, majd utána jelent meg a sereg, s este nagyon rossz érzései támadnak. Én nem tudom, az embernek honnan lesz hirtelenjében ilyen érzése, s honnan vette, hogy ez egy átlagos nap volt. Ha neki az átlagos, hogy a semmiből egy perc alatt rend lesz, s hogy a semmiből egy perc alatt hollók tűnnek fel, akik megtámadják a népet, el kellene látogatnom abba a városba.
A második rész egy álommal kezdődik, ahol főhősünk megmutatja erejét. Sajna, én valami nagyobb durranásra számítottam, nem arra, hogy az álomban tudja meg, igazán nagy erőkkel rendelkezik. Viszont miután felébredt az álomból, észrevette hogy az egész faluja ég. Majd a szobájában találkozott a hírhedt sötét mágussal, aki mágusokat gyilkol. Azonban úgy gondolom, hogy elég valószínűtlen, hogy csak úgy felrepíti, majd ledobja a földre és már jó sok csontja eltört. S, akkor miért nem ordít? Ha egyszerre sok csontod törik el, eléggé fájdalmas tud lenni. Aztán pedig még több csontja eltört a rúgástól, amit kapott. Oké, hogy az ő városában az egy nyugodt nap, ha hollók támadják meg az embereket, de hogy ilyen gyenge csontozatúak éljenek ott, bármilyen mesebeli is az egész, lehetetlen. S, ennyi csonttörésbe úgy gondolom bele is halt volna.
Viszont rengeteg információval szolgálsz, még ha két fejezet van is fent. Nagyon sok jó ötleted van, csak nem tudom, melyik való a Gyűrűk urából, és melyik nem. Amit nagyon sajnálok, hisz ha erre alapszik, akkor egy fanfiction, s nem tudom, hogy mennyire egyedi. Mert ha az egészet magadtól találtad ki, s csak ezekben a mágikus falvakban élnek, nagyon jó a fantáziád. (Bár az a sok információ nekem már kissé unalmassá tette a történetet)


Szereplők:

Eddig őszintén csak két szereplővel ismerkedhettünk meg igazán, s még róluk is igen kevés információval rendelkezem. 
Richard: Sokat kell még tanulnia a mágia téren, de ahogy olvashattuk, egy egész erősnek bizonyuló családnak a sarja, ezért úgy gondolják, ő is egy erős mágus lesz. Az erejét még nem igazán tudjuk, bár szerintem még ő maga sincs tisztában vele. Úgy gondolom, nagy bosszúvágya lesz, hogy megölje Vorlianth-ot, ha még él. (Mert ki tudja?) Elkötelezetten fogja várni, hogy mikor küzdhet már végre, s nagyon szeretne tanulni.
Firnon: Nagyon bölcs, és tapasztalt tünde, aki ugyancsak egy erős családból származik, azonban ő nem ismerte szüleit. Szereti a természetet, és a Mágusok Tanácsának az egyik tagja. Kissé humoros személyiség, bár ez még annyira nem nyilvánult meg. A természet felé érdeklődik, így leginkább annak az erejével rendelkezik, aminek egyik nagy haszna, hogy képes kommunikálni az állatokkal. (Én is akaroook!) Nem riad vissza a veszélyes dolgoktól, s valószínűleg élvezni fogja majd a tanítást.


Írás:

Nagyon, nagyon választékos, s gyönyörű szókinccsel és fogalmazással rendelkezel, régiesen és elegánsan is ki tudod fejezni a mondandódat, ami pontosan illik ehhez a történethez. Úgy gondolom alapvetően helyesen írsz, ritkán találkoztam mondatbeli hibákkal, azok is csak elütések voltak, szerintem. Meg ugye az a pár fránya ismétlés, de ezeket közzététel előtt egy átolvasással orvosolhatod.
Viszoooont. Nem tudom, mi a fityfene történt veled a második résznél, de nagyon el lettél tévedve. Az első résznél olyan szépen voltak a soraid, megtudtam érteni a párbeszédet is. De, itt már nem nyomtad le azt a nyomorult entert, és így a párbeszédek teljesen összeolvadtak a leírásokkal, azt sem tudtam éppen ki szólal meg, szóval szépen kérlek, ezt gyorsan javítsd ki!
Egyetlen írási hibát véltem felfedezni, az pedig a...


KÖZPONTOZÁS

Aligha vettem észre, mert volt amikor pont nélkül írtad, s amikor nem. Így ezt gyorsan, röviden és érthetően el is magyarázom, s példát is hozok rá neked. Ha pont végi írásjellel fejezed be a mondatot, a kötőjel után feltétlen nagybetűkkel kezdj írni. Azonban egyszerűbb és megjegyezhetőbb módszer, ha kihagyod a pontot, és kisbetűvel folytatod utána. (Más írásjeleknél nincs ilyesmi!!!)
Például:
- Ugyan már, szinte semmi erőfeszítésbe nem került, és amúgy is, amíg te a rántottát csináltad, addig egész jót beszélgettem a fiaddal. - válaszolt Firnon, [...]
Helyesbítve:
- Ugyan már, szinte semmi erőfeszítésbe nem került, és amúgy is, amíg te a rántottát csináltad, addig egész jót beszélgettem a fiaddal - válaszolt Firnon, [...]
Avagy még másképpen:
- Ugyan már, szinte semmi erőfeszítésbe nem került, és amúgy is, amíg te a rántottát csináltad, addig egész jót beszélgettem a fiaddal. - Válaszolt Firnon, [...]
Szóval, azt használod, amelyik jobban tetszik!


Összességében:

     10/6.5 - gyönyörű fogalmazás, jó történet, bár az egyediségében még mindig kételkedek, a helyesírás már majdhogynem pörfekt. A szereplőkőn alakíthatnál kicsit, hogy kissé többet tudjunk meg róluk, és személyiségeikről. Meg a kinézet. Arra is ráférne egy pöti alakítás.


Egyéb: -



Fantáziáljatok sokat, Xx

Jelly ßelly

2 megjegyzés:

  1. Kedves Jelly Belly!
    Nagyon szépen köszönöm ezt az őszinte és építő jellegű kritikát, illetve hogy fölhívtad a figyelmemet az olyan logikai és írási hibákra, amik fölött elsiklott a figyelmem(és természetesen ha lesz rá időm, akkor egyből ki is javítom őket). Amúgy az igazat bevallva még elég kezdő író vagyok, és ez az első fantasy művem, ezért tényleg volt pár elem, amit a Gyűrűk Urából kölcsönöztem, de igyekszek minél eredetibb világot alkotni, és bár ez még a korai fejezetekben annyira nem látszódik, de a későbbiekben majd jobban lehet észlelni a két világ közti különbségeket, és még egyszer köszönöm hogy szakítottál időt a blogom kritikájára! (És igazából eleinte valamivel negatívabb véleményre számítottam, szóval kellemes meglepetésként ért a kritika :) )
    Üdvözlettel
    Edward Colohan

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Edward!
      Nagyon szeretem az ilyesfajta fantasy történeteket, így már nem lehetett benne annyi negatívum, főleg az a csodálatos fogalmazás mellett.:) Semmi baj, hisz valamiből ihletet kell meríteni, nézz csak meg más blogokat. {És csak így megsúgom, hogy sok blogger, lány, és nem hiszem, hogy ők tudják mi az a Gyűrűk ura...:3}
      Nekem a történeted nagyon tetszett, és szívesen írtam és olvastam róla. Meg persze, nagyon tetszett, hogy egy fiúval találkoztam bloggeren.:D
      Csak így tovább, sok ölelés,
      Jelly ßelly

      Törlés