2014. november 12., szerda

28. Kritika - Two sides of the same face, Elvihető fejlécek és alapok

Hi Babes!
Nagyon rég volt tőlem bejegyzés, amiért rögtön bocsánatot is kérek, csak szegény szerecsendio aktívkodott az elmúlt hónapban. Remélhetőleg, ezen majd tudunk változtatni.
Hoztam unalmamban gyártott fejléceket, és alapokat is. Ha elszeretnétek vinni, de szeretnétek rá más feliratot, írjatok nekem e-mail-ben, vagy akár ide kommentben is, mondjátok meg milyen felirat legyen rajta, s szívesen ráfirkantom.:)

Two sides of the same face
Blog


Trailer:
Nem találtam, viszont úgy tudom, volt egy régebbről.

Kinézet:
Ne tudd meg, mennyire dühös vagyok. Éppen az utolsó résznél tartottam, mikor újrakezted. Nem nagyon örültem ennek, hisz már a fejemben volt az egész történetnek a kritikája. Mindegy. Higgadt leszek.
Nagyon egyszerű. Az egészről csak ezt tudom megfogalmazni. A fejlécen csak főszereplőd van, egy textúra, és a felirat, magában üres az egész. Bevallom, még szép is lenne, csak még Louis képe is homályos. Plusz nem igazán a kedvenceim a (nagyon sajnálom a kifejezést) "semmilyen" kinézetű blogok. 
A moduloknál a menü mehetne a "Történet" fölé, az idézet modul pedig a chat alá. Viszont ez nagyon tetszik, hogy a chat is egyfajta szövegdobozban található. Ötletes megoldás. Hm, és még a könyvborítót legalulra raknám, hogy az oldalmegtekintések legyenek felül.
A szereplők oldal sokkal jobb lett, mint volt. Nincs az az idegesítő hülyéskedés, nagybetűkkel megírva. Pont elég, és megfelelő információkat tartalmaz a szereplőkről, habár szerintem a mellékszereplőkről is írhattál volna egy kis jellemzést. Én meg vagyok vele elégedve, főképp azért, mert a legutóbbit nagyon nem szerettem (és még szépem fogalmaztam).
Hiányoltam a fejezetek oldalt, amit szerintem be kellene szervezned, hisz ha a 17. fejezetnél tartasz, nem lesz egy könnyű feladat visszakeresni a többit, s még csak blogarchívumot sem találtam. Pedig, ezek roppant fontos darabkák!
A bejegyzéseid olvashatóak, nincsenek telerakva giffel, vagy képekkel, aminek nagyon örültem. Viszont nem sorkizártban íródnak a részek, és azt tanácsolom, mostantól abban írd: sokkal elegánsabbá, profibbá, és még olvashatóbbá válik. 


Történet:
Nagyon tetszik a prológus, egészen figyelemfelkeltő, hisz Louis kezében találjuk a pisztolyt, nem pedig a mindig bajba keveredő, rossz testvérnél. És ahogy befejezted, hogy húzd olvasóid agyát, hát, nagyon tetszett az is. Egy kicsit rövidre sikerült (pont én mondom a négy soros prológusommal), azonban ezt a tartalma kárpótolja.
Az első rész eleje Priscilla szemszögéből kezdődik, s láthatóan valami nagyon nyomasztja, így az olvasó elkezdi szőni magában az elméleteket, vajon mi történhetett. Izgatottan gondolkodtam el azon a kérdésen, hogy vajon a barna hajú srác a buliban, Will-e, avagy Louis. Remélhetőleg Will. Nem tudom, hogy Tom-nak, a szomszéd rosszfiú-nak lesz-e valamilyen nagyobb szerepe, vagy csak mellékszereplőként fogod kezelni. Én úgy gondolom, az olvasók szeretnék őt, mint az egyik főszereplőt.
Nagyon tetszik az, amit leírtál az anya szerepéről az életben, és a hozzá viszonyuló tiszteletről. Úgy hiszem, ezt nem Louis szájába adtad, hanem te gondolod így, amiért nagyon is egyetértek veled. Éééés megint sikerült idegtépően befejezned egy részt. Nagyon ügyes volt, hogy jött be Will, pont olyan "bad-boy" cselekedett volt, ami hozzá illik. Csodálkoztam is, hogy ő hogyhogy nincs ott a nagy családi találkozáson.
Sokat javult a fogalmazásod, és mint az első változatban írtam, sokat, sőt, rengeteget lehet kihozni ebből a blogból, szóval remélem a legjobbakat fogod, és nem rontasz el semmit.

Szereplők:
Nem sokat tudok írni róluk, talán pár mondatot, és az információt, melyeket megosztottál róluk, s a gondolataimat, hogyan képzelem el a karaktereiket.
Priscilla: úgy hiszem, nem tudja mit akar, határozatlan lány (az első rész alapján). Könnyen megtörik, azonban erősebb lesz utána. Fontos volt neki a családja, és leginkább ez okozta azt, hogy ilyen könnyen megbántódik. 
Will: tipikus rosszfiú. Cserfesnek hiszem, furfangosnak, és nagyon okosnak. Mindenáron keresztbe akar tenni testvérének, mivelhogy konkrétan eltüntette bármily nemű nyomot, hogy létezett volna egy bizonyos William Tomlinson. A helyében én is nagyon dühös lennék. Azonban meglepődtem, hogy nem ő fog pisztolyt rántani, hanem a kedves, aranyos srác.
Louis: boldog személy, aki mindenáron viccelődni akar. Nem szeretné megtapasztalni a komoly, felnőtt létet. Úgy hiszem, nagyon kötődik édesanyjához, és neki is eléggé fontos a család. Viszont, szerintem egy kicsit tart az ikertestvérétől, mintha félne tőle, mintha tudná, milyen dolgokat is képes véghezvinni. Azonban, ahogy a prológusban is láthattuk, a végén neki lesz elege, és ő fog meghülyülni. 

Írás:
Sokat javult a fogalmazásod, helyesírásod. Nagyon nem is tudom, mit tudnék megemlíteni, hisz most hogy újrakezdted, nem igazán jutnak eszembe, miket vétettél. Ezért, felhívom a figyelmed azokra, amiket a legkönnyebben elhibázhatsz.


KÖZPONTOZÁS

Ebben te is vétettél egy mondatnál, azonban úgy látom, tudod a szabályt. Mindenesetre, felhívom a figyelmed a hibára. Ugye, párbeszédnél, kijelentő mondatnál eldönthetjük, mit hogyan akarunk. Ha szeretnél pontot tenni a mondat végére, a kötőjel után nagybetűvel kell kezdened. Azonban ha nem szeretnéd nagy betűvel kezdeni, a pontot ki kell hagynod. Néha még én is elvétem párszor.

- Pattanj be. - mondja Dan, miközben egy kis csilingelő hang jelzi, hogy nyitva van a kocsi.

Helyett:

- Pattanj be - mondja Dan, miközben egy kis csilingelő hang jelzi, hogy nyitva van a kocsi.


IGEIDŐK

Tájékoztatlak, hogy ezt még a legjobb írók is elvétik, akik már régóta benne vannak a szakmában. Szerintem nekik is okozott egy pár mondat kitörlését, ahogy nekem is. Ide egy példa mondatot kapsz, csak mert jófej vagyok.

"Allison nem tudta, hogyan fogja a kezében a poharat. Az előtte ülő keze illedelmesen körbeöleli az üvegpoharat, és azon gondolkozott, Loki hogy tudd ennyire kecses lenni férfi létére."


Azaz:


"Allison nem tudta, hogyan fogja a kezében a poharat. Az előtte ülő keze illedelmesen körbeölelte az üvegpoharat, és azon gondolkozott, Loki hogy tudd ennyire kecses lenni férfi létére."


Remélem, észre fogod venni a különbséget!




Összességében:

       10/6.5 - sajnos, sok pontot nem adhatok, hiszen kevés rész van, és az eddigi részek alapján adtam meg így is. Mint mondtam, jó történet lehet, izgalmasan kezeld, mert az olvasó biztos nem fog unatkozni! Törődj egy kicsit jobban a kinézettel, olvasd át a közzétevés előtt a részeket, fogadd meg a helyesírási tanácsokat, és ez is egy fantasztikus blog lehet!


Egyéb: -





Elvihető fejlécek:






Elvihető alapok:


NEM vihető!
Ezt a fejlécet egy versenyre készítettem, s bevallom, nekem úgy ahogy, de tetszik.:)♥


Fantáziáljatok sokat, Xx
Jelly ßelly

4 megjegyzés:

  1. Szia Jelly!!! :D
    Szóval jól emlékeztem, hogy nagyon szép fejléceket készítesz. :D Szívesen vinném főleg a másodikat, de elég ennyi blog is. :D A lényeg, hogy nem csak jól írsz, de remekül szerkesztesz is. :)
    Nagy ölelés,
    Szandi :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves A.J.!
    Nagyon nagy öröm töltött el szavaid olvasásakor, és nagyon örülök, hogy tetszenek a munkáim.:) Nagyon szépen köszönöm a dicséreteket, és ha megdobsz egy e-mail címmel, továbbtárgyalhatjuk a címet.♥

    xx

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönöm a kritikát! :) örülök, ha úgy látod sokat javult a fogalmazásom, és a helyesírásom is, igyekeztem. Nagyon jól esik, hogy valaki lát jövőt abban amit csinálok. Köszönöm, hogy szántál időt a blogomra, a tanácsaidat pedig mindenképpen megfogadom!
    Ui.: gyönyörűek a fejléceid *-* :) xx

    VálaszTörlés
  4. Kedves Jelly!
    A chatbe sajnos nem tudok írni, remelem nem gond ha ide írok... Küldtem neked egy emailt rendeléssel kapcsolatban, remelem megkaptad :)

    VálaszTörlés