2014. augusztus 24., vasárnap

21. Kritika - You changed my life


Trailer:
-

Kinézet:
A fejléced nagyon tetszik, bár Lucy Hale bal oldalán az a fehér csík zavaró a hajánál, gondolom a kivágás miatt lett ilyen. Talán azt mondanám túl sok minden van belesűrítve, de nekem így is tetszik, bár alatta az a fehér csík, nem tudom mit vétett, de szörnyű, hogy ott árválkodik. Szedd le onnan, nem kell az semmire.
A háttered, bár színben illik a fejléchez, még sem mutat vele szépen, ugyanis, mintha azt hitetné el velem, hogy valamiféle farmer anyagból van, s ez nem harmonizál a csodás fejléccel. Azt javaslom, hogy mindenképpen cseréld majd le.
 A főszereplő lányról kint van a moduloknál egy gif, s ha rávezetjük a kurzort, akkor egy monológ, amit ő mond el nekünk. A gif aránytalan, válassz másikat, mert a bloggerbeli mérete miatt eltorzítja a lány arcát. Nem rossz megoldás, hogy előtűnik a szöveg alatta, de ha valaki még nem tartja oda kurzort, nem látszik, hogy van ott szöveg, s így olyan, mintha hiányosan lenne megszerkesztve a blogod, egy sivár rész nyugszik ott. Engem kifejezetten idegesített. Alatta ott vannak az információk, itt csupán annyi gond van, hogy a betűszín nagyon halvány, s nincsen címe a szövegnek, annyit írhatnál modulcímnek, hogy 'Információk', vagy valami hasonlót. A 'Látogatók' modult jóval lejjebb tenném a cserék fölé, mivel ez egyedül csak téged érdekel, az olvasót nem igazán. A feliratkozók modulját pedig tedd feljebb, az 'Oldalak' modul alá lenne a legjobb választás. A 'Cserék'-nél túl sok blogot látni, ezt állítsd be a minimum ötre. Sokkal szebb lesz már ezzel is.
Az 'Oldalak'-nál a sorrendet mindenképpen változtasd meg, tedd második helyre a 'Szereplők' pontot, majd közvetlen az alá a 'Fejezetek'-et, valamint a 'Fejlécek'-et is helyezd lejjebb. Amit én igen csak furcsának véltem, hogy már 12. fejezet-e folyik a 2. évad, és még mindig nem frissítetted a szereplők képeit, egy darab sincsen kint, ezen gyorsan kellene változtatnod. A fejezeteknél figyelj a rendszerességre, s rendezettségre, pár fejezet még  nincsen belinkelve, ami ugyan már kint van a blogodon, és a 2. évad címszó alá már csak a fejezeteket kell odaírnod, azt nem, hogy második évad, hiszen ezt mindenki tudja a fölötte álló nagybetűkből. A díjaknál pedig inkább csak linkeld be a bejegyzést, ne az egész szöveget másold, mert így el lehet veszni benne, hogy mi, és hova tartozik.
A bejegyzéseidet állíts sorkizártra, hogy tagoltak legyenek. Borzalmas volt végigolvasni úgy a történeted, hogy a párbeszédeknél folyton beljebb kezdődött a szöveg, s egyszerűen nem értettem miért is van ez. De azt hiszem rájöttem: wordben írtad ezeket a fejezeteket, nem? Ha igen, akkor javaslom, hogy amikor megint beljebb akarná kezdeni az adott párbeszédet, könnyedén átállíthatod az alatta megjelenő kis villámnál, hogy ne tegye, s így sokkalta szebb lesz a fejezetek kinézete. 
Ügyelj arra, hogy a pontokat, s vesszőket kitedd, illetve, hogy helyesen alkalmazd őket, illetve használd a space gombot, ugyanis sok helyen észrevettem, hogy egy vessző után ráfelejtkeztél. A betűméreteid, akár egy fejezeten belül is eltértek, volt, amikor még a betűtípus, -és stílus sem volt ugyanaz. Kérlek a számokat írd ki, és ne rövidíts, nagyon csúnya az összhatás.

Történet:
Egyértelműen klisés, bár -ha jól láttam- két éve kezdted el írni, nekem így sem tűnik egyedinek. Nem nyerte el a tetszésemet, s a második évad utolsó pár megosztott fejezetét többszöri megszakítással, nyögve-nyelősen olvastam végig. Na, de kezdjük mindjárt az elején:
A prológus nem igazán prológus, nem tudom mit akartál vele elérni, de a végén túl hamar kiderült, hogy Liam volt a telefonáló. Legalább az első fejezetig hagyhattad volna, had gondolkozzon rajta az olvasó. 
Aztán elkezdődik az első fejezet, a főszereplő lány, Kat össze-vissza dadog (pedig Liam nem is volt soha a pasija), nem értem miért volt kiakadva a csaj, s hogy ha nem akart menni a találkozóra, miért egyezett bele, és ment el végül rá. Megjegyezném, hogy a Hyde Parkba (váratlan fordulat, remélem hallatszik az irónia). Közben kiderült, hogy egy kávézóban dolgozik a lány, ami megint csak túl sablonos. Azt hiszem itt meg kell említenem, hogy egy kávézóban vendégek vannak, nem vevők. Úgy megy el a lány a találkára, hogy meglóg testnevelés óráról, és ebben segít neki három barátnője, s ők, mind a négyen -hősnőnkkel karöltve- más osztályokba járnak. Hát, hogy is mondjam? Lehetséges, de nem igazán életszerű. Ezután leírhattad volna, milyen nehezen lógott meg, hogyan surrant ki a portán, de nem tetted meg, nekem az egész történet siettetett volt az elejétől a végéig. 
Ebbe a suliba valami nagyon okos emberkék járhatnak, ugyanis minden hónap végén vizsga van. Na, ilyen az életben nincs! Maximum negyedévente, félévente, de hogy havonta, ne nevettess! 
Jordan, a főszereplőnk akkori barátja nagyon kiakad, mert Kat találkozott egy  gyerekkori barátjával. Én azonnal szakítottam volna a sráccal, nekem már az első pillanattól fogva nem volt szimpi. 
Elérkeztünk a forgatásra, itt több kivetni valót is találtam. Nos, Paul nem nyithat be állandóan a lányok öltözőjébe, hiszen azok öltöztek; Louis már-már túl sokat beszélt a répáról (etc...), először viccesnek találtam, utána már idegesített; Alison gyerekes volt, nagyon (tényleg nagyon); és azt hiszem utoljára a forgatás részhez, hogy látszik, mennyire nem vagy tisztában a modell szakmával, de s színészkedés is csak egy fokkal volt jobb. Ja, és ugyan már! Harry valaha fel tudna szedni egy csajt ezzel a dumával: "szeretnélek megismerni, ha te is szeretnéd". Jó, értem én, hogy ő Harry Styles, de... na mindegy, ez nem az én asztalom.
Az ötödik fejezet körül Harry vallomást is tett a lánynak, hogy ő -Harry- mennyire reménytelenül beléesett. Na ne már, alig pár napja (azt hiszem kettő) ismerte. A való életben ez biztosan nem így történt volna.
Harry szobájában járva Kat-tel gondoltam, hogy ott lesz egy lány, és hát ki is lépett a várva-várt Odette a fürdőszobából, de aztán kiderült, hogy csak egy unokahúg. Az viszont tetszett, hogy nem Harry ment el könyörögni a lánynak, hanem Liam... mondjuk a könyörgős rész már nem annyira volt sorolható a kedvenc részeim közé.
Nem tudom, hogyan mondjam finoman, de télen, este nyolckor már sötét van, és nem halvány rózsaszínes az égbolt. 
Harry és Kat egy ágyban aludtak, csöpög a sablonosságtól. Te talán bebújnál egy alig ismert egyén ágyába, mert én nem?! A lánykánk állandóan 'fing'-hoz kötődő megszólalásokat tett. Itt nem tudtam eldönteni, hogy valóban ilyen a karaktere, vagy te vagy ilyen. Kat alig ismerte Harry-t, de lefeküdtek egymással, túl hirtelen volt ez az egész. Egy lány életében fontos ez a dolog, te még is elhamarkodottá, és jelentéktelenné tetted Kat-ét. Alig randiztak, és már meg is történt a  nagy esemény. Itt már csak egy nem kívánt terhesség tette volna be nálam azt a bizonyos kaput. 
A blogban nagy szerepe volt az ételnek, de azt tudnod kell, hogy egy ennivalónak nem szaga, hanem illata van. Valamint felfigyeltem arra is, hogy nagyon sokszor előkerült a halál. Nagyon sokan meghaltak, úristen! Kezdtem félni, amikor tudatosult bennem.
Az első évad végén Harry elrontotta az egész kapcsolatot, megcsalta Kat-et, így Kat elutazott az újonnan megismert apjával, akiről eddig azt hitte, hogy már meghalt. Itt tényleg megleptél, ezt a rózsaszín felhőbe bugyolált blogot -legalábbis ezt az évadot- 'Sad End'-kén fejezted be. Piros pont!

A második évad két évvel később folytatódott, a lány nem sokat változott, csak ismert lett, nem foglalkozott eleget a régi barátaival, csak az újakkal. Nem kedveltem meg az új barátját, s azt sem tetszett, hogy az anyukája felé sem hederített, de aztán hirtelen megint nagyon jóba lettek. Valamint, miért van szüksége -azt hiszem, ha jól emlékszem- kilenc szobás apartmanra?
Igazándiból gőzöm sincs, hogy mit akarsz kihozni a második évadból, a helyedben abbahagytam volna az első végén, mert ez az új évad már csak erőlködés az én szememben. De te tudod, és bízom benne, hogy valami jót hozol ki belőle.

Szereplők:
Hirtelen azt sem tudom, hogy kivel kezdjem, kiket is kellene kiemelnem.
Talán még is csak Kat lenne a legjobb, hisz körülötte mozgattad a szálakat. Szóval: nekem nagyon sablonos figura, igazán ő sem tudja, hogy mit akar az életétől, szeretne színészkedni, de nem akar, mert fél. Hogy is van ez? Túl gyorsan belemegy mindenbe, még abba is, ami nincs ínyére, de megteszi. Egyáltalán nem tetszett a főszereplőd.
A következő Harry karaktere lenne, aki számomra ingadozó egyéniség volt. Szerelmes volt Kat-be, de nem tudta elég jól kifejezni, majd amikor a lány kételkedni kezdett benne, felszívódott, mert kisfiús egyszerűséggel megsértődött. Túl gyorsan kitárta szívét Kat-nek, talán tényleg szerelem volt első látásra, de túl hamar cselekedett, meggondolatlanul. A második évadban inkább egy gonoszkodó manóra, egocentrikus, nagyképű emberre emlékeztetett, mint az édes, puszit adó Harry-re.
Teresa elnyerte a tetszésemet, mert ambíciózus csajszi, igazi belevaló lány. Sajnáltam, hogy egy idő után már nem foglalkoztál annyit a szereplővel. Segít, ahol tud, de azért kemény elvei vannak. És a csodaszép esküvője majd nem kudarcba fulladt, amit igazán bántam volna.
Az első évadban volt két főszereplőnk: Kat és Harry. A második évadban maradt a megtépázott Kat, Harry valahol elmaradt útközben. Idegesítő lett, beújított, s lett egy csodaszép barátnője, bár ez egy cseppet sem zavart, én nem állnék le vele újra Kat helyében.
Nem tudom, hogy még kit is kellene kiemelnem, mert mindenkiről olyan kevés szó esik, így inkább hármójukkal le is zárom ezt a pontot.

Helyesírás:
Nos, elég sok hibát ejtettél, így ezeket is külön alpontokra bontom szét!

IGEIDŐK
Nagyon sokszor észrevettem, hogy akár egy mondaton belül is, de idő síkbeli hibák vannak. Írok pár példát, hogy lásd, mire értem, tudd javítani, s tanulni belőlük.
"- Te is! - nevettem. A jókedve olyan ragadós, mint régen." Nos, el kellene először is döntened, hogy jelenben, vagy múltban fogalmazol, mert így az olvasásnál zavaró. Több múlt idejű mondatot találtam, így ezek szerint javítok bele: - Te is! - nevettem. A jókedve épp oly' ragadós volt, mint régen.
"Nem tettem mert féltem hogy az arcomba rúg, mert annyira kapálózik a biztonsági őrök kezében." Nem tettem, mert féltem attól, hogy az arcomba rúg, annyira kapálózott a biztonsági őrök kezében.

KÖZPONTOZÁS
Ebbe a hibába sokan beleesnek, de egy kis odafigyeléssel könnyen javítható, és formailag helyes lesz a szöveg. Egy párbeszéd végén, ha pontot teszünk, akkor nagybetűvel folytatjuk, ha nem teszünk utána pontot, akkor kisbetűvel folytatjuk (úgy nevezett közbevetés).
"- Mert annak a Gilbert-nek adta az utolsó francia-sajtos szendvicset. - szipogta Em."
- Mert annak a Gilbert-nek adta az utolsó francia-sajtos szendvicset - szipogta Em.
  
J-BETŰ
Itt egyetlen szót említenék meg, de azt annyiszor elrontottad, hogy már fizikai fájdalmat éreztem. Néha, leginkább az utóbbi fejezetekben sikerült helyesen leírnod, de aztán -nem értem mi okból- megint rosszul írtad.
Ez a szó pedig a kishílyán volt, amit helyesen így írunk: kis híján. De, ha gondod van ezután bármely szavakkal, nem vagy benne biztos, hogyan kell leírni, itt meg tudod nézni.

ELÜTÉS - HIÁNYZÓ BETŰ, MÁS ÉRTELEM
"Lassan felkapcsolták az utcai lámpákat és mindenki a munkából sietett haza." Na, itt körülbelül a mondat elejének az volt az értelme, hogy csiga lassúsággal telik az idő. Hamarosan felkapcsolták az utcai lámpákat, s mindenki sietett haza a munkából.
"Segítettek felvenni, térdközépig érő, sötétzöld, ami inkább zöldeskéknek tűnő ruhát és kaptam hozzá egy barna magas sarku szandállal." Ennek nem sok értelme volt, hiába olvastam el ötödszörre is. Szóval helyesen valahogy így hangozna: Segítettek felvenni a combom közepéig érő, sötétzöld ruhát, ami inkább zöldeskéknek tűnt, s kaptam hozzá egy barna magassarkú szandált is. Viszont azt még mindig nem értem, hogy színben  a zöldeskékhez, hogyan illik a barna. No, nem baj, ez már csak ízlés kérdése.
"Lapunkban már korábban szó esett Katherine Willows-ról, aki lecsavarta az egyik bandatag gejét, (...)." Lapunkban már korábban is szó esett Katherine Willows-ról, aki elcsavarta az egyik bandatag fejét, (...).
"(...) arc a lélek tükre." Nos, tényleg van ilyen közmondás, de ez helyesen így hangzik: A szem a lélek tükre.

SZÓISMÉTLÉS
"...a repülőút szinte repült..." Még a mai napig nem tudom, hogy itt poénos akartál-e lenni, vagy egyszerűen csak nem figyeltél oda, de ez eléggé szembetűnő szóismétlés volt... legalábbis a számomra. ...a repülőút szinte csak pár másodpercnek tűnt.

Összességében:
10/3 - Alakítsd úgy a történeted, hogy kevésbé legyen sablonos, a karaktereknek legyen igazi személyisége, ne változzanak egyik pillanatról a másikra. A trailerben, kinézetben, akár mi is, a szerkesztő társaimmal, tudunk segíteni. Illetve javaslom, hogy javítsd ki a hibákat az első fejezetekig, hogy élvezhetőbb legyen a blogod olvasása.






További jó blogolást!

Csók és ölelés:


Aise C. Caldinn

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése